میز پذیرش
میز پذیرش
صندوق نوآوری و شکوفایی خدمات متنوعی را برای شرکتهای دانشبنیان تدارک دیده است که از تسهیلات تا ضمانتنامه، سرمایهگذاری و خدمات بلاعوض توانمندسازی را در بر میگیرد و برخی از آنها با پیچیدگیهای زیادی همراه است.
تجربه صندوق نوآوری و شکوفایی در سالهای گذشته نشان میدهد که یکی از دلایل عدم بهرهمندی برخی از شرکتهای دانشبنیان از خدمات صندوق و یا طولانیشدن فرایند دریافت این خدمات، ناآشنایی مدیران و کارشناسان شرکتهای دانشبنیان با این خدمات و جزییات آنها، اعم از هدف و کاربرد هر خدمت، فرایند دریافت، معیارهای ارزیابی و یا ملاحظات خاص هر خدمت است.
به علاوه، خدمات صندوق به طور پیوسته با تکیه بر بازخوردهای دریافتی از شرکتهای دانشبنیان مورد بازنگری قرار گرفته و معیارهای ارزیابی، شرایط دریافت، سقف یا سایر ابعاد آنها دچار تغییر میشود. همچنین، به طور مستمر خدمات جدیدی بسته به نیاز شرکتها به سبد خدمات صندوق افزوده میشود که دریافت آنها، مستلزم آگاهی از آنها است.
از این رو مدیریت ارتباط با مشتریان صندوق، در قالب جلسات آموزشی/مشورتی موسوم به «میز پذیرش»، زمینه را برای آشنایی مدیران شرکتهای دانشبنیان با خدمات صندوق فراهم میسازد. هدف از برگزاری این نشستها عبارت است از:
1. آشنایی شرکتهای دانشبنیان با آخرین خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی (بیش از 60 خدمت، از خانواده خدمات تسهیلات گرفته تا ضمانتنامه، سرمایهگذاری و بلاعوض توانمندسازی)
2. راهنمایی، مشاوره و پیشنهاد خدمات قابل استفاده متناسب با نیازها، شرایط و ظرفیت هر شرکت دانشبنیان
3. راهنمایی شرکتها در خصوص فرایند دریافت خدمات پیشنهادی
در خصوص جلسات «میز پذیرش» توجه به چند نکته ضروری است:
• هر جلسه میز پذیرش به شکل اختصاصی (تنها برای مدیران یک شرکت دانشبنیان) یا گروهی (برای مدیران دو یا چند شرکت دانشبنیان) برگزار میشود.
• در هر یک از جلسات، یک یا دو کارشناس مطلع صندوق نوآوری و شکوفایی به منظور معرفی خدمات صندوق (به همراه آخرین تغییرات آنها) و پاسخگویی به سوالات و ابهامات شرکتهای دانشبنیان حضور دارند.
• تعداد نمایندگان هر شرکت دانشبنیان در جلسات میز پذیرش محدودیتی ندارد، اما به منظور اثربخشی حداکثری این جلسات، پیشنهاد میشود مدیران عامل، اعضای هیات مدیره، و مدیران مالی شرکتها در این نشستها حضور داشته باشند.
• اطلاع نمایندگان شرکتها از شرایط مالی و اعتباری شرکت (صورتهای مالی سال گذشته، فروش کل سال گذشته، تعداد کارکنان طبق لیست بیمه و تعداد و مبلغ قراردادهای فروش جاری شرکت) نیز به اثربخشی جلسات میز پذیرش کمک میکند.
• برگزاری این جلسات برای شرکتهای دانشبنیان رایگان است و هزینهای در بر ندارد.
• برگزاری این جلسات به صورت حضوری (در صندوق) یا وبیناری مقدور است.
• تلاش کارشناسان صندوق نوآوری و شکوفایی بر این است که از زمان درخواست شرکت دانشبنیان برای برگزاری یک جلسه «میز پذیرش» تا برگزاری آن، بیش از 7 روز کاری طول نکشد.
• شرکتهای دانشبنیان برای حضور در جلسات میز پذیرش میتوانند در ساعات اداری با شماره 42170117 و 42170118 تماس بگیرند.
یادآوری مهم: علاوه بر جلسات میز پذیرش، مدیریت ارتباط با مشتریان صندوق به طور پیوسته نشستهای عمومی معرفی خدمات با حضور تعداد قابل توجهی از شرکتهای دانشبنیان نیز برگزار میکند. زمان و مکان این جلسات که معمولاً با همکاری پارکهای علم و فناوری، انجمنها و سندیکاها و ... برگزار میشود، از طریق مسیرهای ارتباطی صندوق (وبسایت و کانالهای صندوق در شبکههای اجتماعی) اطلاعرسانی میشود. حضور در این جلسات نیز برای مدیران و کارشناسان شرکتهای دانشبنیان آزاد و رایگان است.
عملکرد مدیریت ارتباط با مشتریان صندوق در برگزاری جلسات میز پذیرش
- 52 جلسه1393
- 509 جلسه1394
- 704 جلسه1395
- 695 جلسه1396
- 788 جلسه1397
- 948 جلسه1398
- 1577 جلسه1399
- 735 جلسه1400
- 673 جلسه1401
- 510 جلسه1402
- 183 جلسه1403/09/03
برای آشنایی بیشتر با میز پذیرش، موشنگرافی زیر را مشاهده نمایید.