ناشر منبع

null طرح دانش‌بنیان «بازی هشت خان»، برنده سیزدهمین قسمت از مسابقه تلویزیونی شکوفا
20:00
شکوفا – 13

طرح دانش‌بنیان «بازی هشت خان»، برنده سیزدهمین قسمت از مسابقه تلویزیونی شکوفا

در سیزدهمین قسمت از مسابقه بزرگ تلویزیونی «شکوفا»، شرکت دانش‌بنیان «پگاه داده کاوان شریف» با طرح «بازی هشت خان» با رأی داوران، از میان سه تیم شرکت‌کننده به عنوان تیم برگزیده انتخاب شد و این طرح جهت سرمایه‌گذاری عموم مردم روی سکوی تأمین مالی جمعی هم آشنا قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، سیزدهمین قسمت از مسابقه بزرگ تلویزیونی شکوفا با رقابت سه شرکت دانش‌بنیان «راد یاوران سروش (رادیس)» با طرح «دمبل‌های نانو کامپوزیت»، «پگاه داده کاوان شریف» با طرح «بازی هشت خان» و «پرتیکان بذر گستر» با طرح «تولید و تکثیر ریز غده بذری سیب زمینی» دوشنبه 23 بهمن ماه 1402 از شبکه یک سیما پخش شد. 

داوران سیزدهمین قسمت مسابقه شکوفا، دکتر سید محمدحسین سجادی نیری، مهندس مونا ناصری، مهندس مجید دهبیدی ‌پور و مهندس محمود کریمی بودند.

در این مسابقه، شرکت دانش‌بنیان «پگاه داده کاوان شریف» با طرح «بازی هشت خان» با رأی داوران، از میان سه تیم شرکت‌کننده به عنوان تیم برگزیده انتخاب شد و این طرح جهت سرمایه‌گذاری عموم مردم روی سکوی تأمین مالی جمعی هم آشنا (hamashena.ir) قرار گرفت.

هشت خان، بازی موبایلی در کلاس جهانی

روایت امین فروغی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «پگاه داده کاوان شریف» با طرح «بازی هشت خان»:

شرکت پگاه داده کاوان شریف در زمینه تولید و انتشار بازی‌های موبایل برای بازار ایران و جهان فعالیت می‌کند. تمرکز اصلی ما روی توسعه بازی‌هایی است که بتوانند در بازار جهانی نیز منتشر شده و درآمد ارزی کسب کنند.

در دنیای امروز، سرگرمی سهم بزرگی در سبد هزینه‌کرد افراد دارد، به خصوص هزینه‌کرد در بازی‌های موبایل که بیش از 50 درصد از سهم بازار صنعت بازی (Game Industry) در جهان را داراست. اطلاعات دقیقی درباره میزان پرداخت ایرانی‌ها در این بازار وجود ندارد، اما عنوان می‌شود که به عنوان مثال در سال 1395 ایرانی‌ها 132 میلیارد تومان تنها در بازی clash of clans هزینه کرده‌اند.

دانش تولید بازی محدود به کشور خاصی نیست، اما در این زمینه کشورهای چین و آمریکا بیشترین سهم بازار به خود اختصاص داده‌اند. ما نیز در شرکت پگاه داده کاوان شریف تلاش کردیم با توسعه بازی‌های جدید مطابق با استاندارهای جهانی، سهم مناسبی از این بازار را کسب کنیم. 

در مسابقه شکوفا، بازی هشت خان را معرفی کردیم که یک بازی آنلاین موبایلی کارتی یا دقیق‌تر به سبک Trading Card Game (TGC) است که مبتنی بر اساطیر ایران باستان ساخته شده است. در این بازی، کاربران با تعدادی کارت که هر کدام قابلیت‌های مختص به خود را دارند به رقابت با کاربران دیگر پرداخته و سعی می‌کنند قابلیت‌ها و قدرت کارت‌های خود را از طریق خرید منابع بازی گسترش دهند.

این بازی به طور کامل در داخل کشور تولید شده و تمام قابلیت‌های استاندارد این سبک از بازی‌های TGC، در «بازی هشت خان» با موفقیت پیاده‌سازی شده و در 9 سال اخیر کاربران زیادی به صورت مداوم، هشت خان را بازی می‌کنند. 

در حال حاضر یک تیم 25 نفره متشکل از افراد زیر 30 سال در استودیوی ما در حال کار روی بهبود این محصول هستند. بخشی از این تیم به تهیه نسخه انگلیسی این پروژه مشغول هستند که این نسخه در حال حاضر تست شده و آماده بهره‌برداری است.

معرفی هرچه بهتر زیست‌بوم تجارت الکترونیک ایران از طریق مسابقه شکوفا

سرمایه‌گذاری، حلقه گم‌شده موفقیت شرکت‌های دانش بنیان است. از طرفی با توجه به رشد زیست‌بوم تجارت الکترونیک ایران، می‌توان این نوید را به مردم داد که این صنعت رشد بسیار زیادی را تجربه خواهد کرد و وجود برنامه‌هایی مانند شکوفا، به معرفی بیشتر این حوزه جدید به مردم کمک خواهد کرد.

موضوع تامین مالی جمعی، یکی از مدرن‌ترین شیوه‌های سرمایه‌گذاری است که روز به روز در حال رشد در دنیاست. با توجه به جوان بودن صنعت تجارت الکترونیک در ایران، رسانه نقش بسیار مهمی در آشنا کردن مردم با این حوزه دارد و می‌توان این امید را داشت که تامین مالی جمعی به یکی از روندهای سرمایه‌گذاری در آینده نزدیک تبدیل شود.

میزان سرمایه درخواستی شرکت «پگاه داده کاوان شریف» برای اجرای پروژه بازی هشت خان  15 میلیارد تومان، مدت زمان سرمایه‌گذاری و اجرای پروژه 12 ماه و میزان سود پیش‌بینی‌شده  40 درصد سالیانه (واریز سود به صورت ماهانه) خواهد بود. اصل سرمایه مشارکت‌کنندگان در این طرح بعد از یکسال بازپرداخت خواهد شد.

علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در این طرح دانش‌بنیان می‌توانند از طریق سکوی تأمین مالی جمعی هم آشنا (hamashena.ir) در این طرح مشارکت کنند.

ارسال ایمیل