برگزاری رویداد دوشنبههای استارتآپی حوزه بازارپردازی فرهنگی - برگزاری رویداد دوشنبههای استارتآپی حوزه بازارپردازی فرهنگی
برگزاری رویداد دوشنبههای استارتآپی حوزه بازارپردازی فرهنگی
صندوق نوآوری و شکوفایی با هدف کاهش چالش جذب سرمایه برای کسب و کارها، اقدام به برگزاری رویداد "دوشنبههای استارتآپی" نموده است. مخاطبان این رویداد استارتآپهای مستقر در شتابدهندهها و مراکز رشد، شرکتهای دانشبنیان، کارآفرینان و فناورانی هستند که موفق به ایجاد نمونه اولیه محصول خود (MVP) شدهاند و نیاز به جذب سرمایه برای رشد کسب و کار خود دارند.
مجموعه رویدادهای دوشنبههای استارتآپی برای برقراری ارتباط میان تیمهای استارتآپی و طرحهای سرمایهپذیر و سرمایهگذاران فعال در حوزه زیستبوم استارتاپی کشور تدارک دیده شده است و تا به حال تیمهای متعددی، طرحهای خود را در این سلسله رویداد، به سرمایهگذاران معرفی کردهاند.
در رویداد دوشنبههای استارتآپی از بین استارتآپهای متقاضی حضور در رویداد، تعدادی براساس داوری انتخاب و در یک فرآیند آموزشی کوتاه مدت برای ارائه به سرمایهگذار آماده میشوند. در روز برگزاری رویداد، این استارتآپها، محصولات و خدمات خود را به سرمایهگذاران، صندوقهای پژوهش و فناوری، صندوقهای جسورانه و صاحبان صنایع ارائه میدهند. پس از ارائه تیمها، مجموعههای علاقه مند به سرمایهگذاری با استارتآپهای مورد نظر ارتباط برقرار مینمایند و فرآیند سرمایهگذاری طی میشود.
در صورتیکه یکی از عاملان سرمایهگذاری صندوق نوآوری و شکوفایی، پس از ارزیابی و تأیید طرح و مدل کسبوکار، تصمیم به سرمایهگذاری جسورانه روی آن طرح بگیرد، صندوق نوآوری و شکوفایی میتواند تا 80 درصد سرمایه جسورانه مورد نیاز آن استارتآپ یا طرح سرمایهپذیر را تأمین کند.
به عبارت دیگر، در این برنامه، صندوق نوآوری و شکوفایی تلاش میکند در تأمین سرمایه جسورانه به عاملان خود کمک کند. عاملان صندوق نوآوری و شکوفایی دراین برنامه صندوقهای پژوهش و فناوری و صندوقهای جسورانه بورسی هستند.
شرکتکنندگان در رویداد:
1. سرمایهپذیران: ستارتآپها و دارندگان طرحهای سرمایهپذیر و طرحهای نوآورانه
2. شتابدهندههای دانشبنیان و غیر دانشبنیان
3. سرمایهگذاران: سرمایهگذاران خطرپذیر، صندوقهای پژوهش و فناوری، صندوقهای جسورانه بورسی، سرمایهگذاران شرکتی، سایر صندوقها و سرمایهگذاران علاقهمند به سرمایهگذاری جسورانه، نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی، شتابدهندهها، مراکز رشد، پارکهای علم و فناوری
4. سایر علاقه مندان: خریداران و مشتریان بالقوه محصولات و خدمات استارت آپی، سازمانها و نهادهای حامی و سیاستگذار، فناوران، پژوهشگران، دانشجویان، اعضای هیأت علمی دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی، مخترعان و یا تیمهای تحقیقاتی علاقه مند به کارآفرینی، سایر افراد و یا استارتآپهای علاقهمند که با هدف یادگیری در این رویداد شرکت میکنند.
استارتآپها و دارندگان طرحهای سرمایهپذیر و طرح های نوآورانه در دو سطح می توانند وارد این فرآیند توانمندسازی شوند:
• متقاضیان شرکت در دوشنبه های استارتآپی: استارتآپها و دارندگان طرحهای سرمایه پذیر و دارندگان نمونه اولیه (MVP) که به دنبال جذب سرمایه سرمایهگذاران خطرپذیر، صندوقهای پژوهش و فناوری، صندوقهای جسورانه بورسی، سرمایهگذاران شرکتی، نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی، شتابدهندهها و ... هستند.
نحوه حضور: این رویداد در حوزه بازارپردازی فرهنگی و با ارائه 10 تیم به صورت حضوری و مجازی در تاریخ 10 بهمنماه ساعت 10:00 الی 13:00 برگزار خواهد شد. متقاضیان جهت ثبت نام باید به قسمت توانمندسازی سامانه غزال به آدرس https://ghazal.inif.ir/ وارد شوند و در رویداد ارائه به سرمایهگذار( دوشنبههای استارتآپی- بازارپردازی صنایع فرهنگی) ثبت نام نمایند.
بازارپردازی تهران
همآورد بازارپردازی تهران، امکانی است برای تهیهکنندگان ارشد که برای توسعه زنجیره محصولات فرهنگی با محوریت شخصیت یا مفهوم فرهنگی به دنبال سرمایهگذار هستند. همچنین، فرصتی است برای سرمایهگذاران و سفارشدهندگان تا در محیطی حرفهای و شفاف، طرحهای خوبِ مرچندایز فرهنگی (بازارپردازی فرهنگی) را شناسایی کنند. جایی که میتواند پیوند مرچندایز فرهنگی و سرمایه شکل بگیرد و سرآغاز تولید زنجیره محصولات فرهنگی باشد.
در سال 1400، سلسله رویدادهای پیوند فرهنگی با نام فرنو (فرهنگی نوین) با همکاری مشترک صندوق نوآوری و شکوفایی و بنیاد سپهر انقلاب اسلامی (وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی)، برای حمایت از ایدههای نوین فرهنگی به منظور تحقق بازارپردازی (مرچندایزینگ) فرهنگی برگزار گردید. این رویدادها با به دنبال زمینه سازی مناسب برای شکل گرفتن مشارکت در مالکیت معنوی ایدهها و طرحهای فرهنگی بین فعالان فرهنگی و توسعهدهندگان کسبوکارهای فرهنگی بوده است تا بدین ترتیب زمینه ایجاد کسبوکارهای بازارپردازی فرهنگی ایجاد شود.
در این راستا و در بازه زمانی اردیبهشت تا اسفند 1400، پنج رویداد شامل، رویداد پیوند فرهنگی «فرنو» با محوریت «شخصیتپردازی» در خردادماه، رویداد پیوند فرهنگی (فرنو) با موضوع «بازی، اسباببازی و عروسک» در تاریخ 10 مرداد ماه، رویداد پیوند فرهنگی (فرنو) با «موضوع نوشت افزار»، در تاریخ 20 مهر ماه، رویداد پیوند فرهنگی (فرنو) با موضوع «بازیهای ویدئویی و کتاب تعاملی»، درتاریخ 21 دی ماه و رویداد پیوند فرهنگی (فرنو) با موضوع «انیمیشن و وب سریز»، در تاریخ 3 اسفند ماه برگزار شدند.
توسعهدهندگان کسب و کارهای فرهنگی با حضور در این سلسله رویدادها و بهرهمندی از خدمات آموزشی و مربیگری، مدل کسبوکار خود را را مطابق با قواعد بازارپردازی فرهنگی تدوین کرده و خود را برای یک رقابت فشرده و جذب سرمایه و مشارکت اقتصادی آماده میکنند.
تیمهای برتر این پنج رویداد پیوند فرهنگی در طول یک سال گذشته طرحهای بازارپردازی خود را تکمیل و نهایی کرده و حال برای ارائه طرحهای نهایی خود به سرمایهگذاران و جذب سرمایه در چهل و سومین رویداد دوشنبه استارتاپی حضور خواهند داشت.
کارگزار
شرکت ارزیابان فناوری امیرکبیر بهعنوان کارگزار رسمی صندوق نوآوری و شکوفایی، با حمایت این صندوق و برای تقویت بنیه نوآوری کسبوکارها، طرحها و استارتاپ های فناورانه و رقابتپذیر کردن آنها در بازارهای داخلی و خارجی از راه جذب سرمایه جسورانه و تسهیل روند آن، برگزاری این رویداد را در حوزه بازارپردازی فرهنگی بر عهده دارد. برای دریافت هرگونه اطلاعات میتوانید با شماره ۸۶۰۱۳۸59-021 تماس حاصل نمایید.
لازم به ذکر است تمامی هزینه های برگزاری رویداد توسط صندوق نوآوری و شکوفایی تأمین شده و شرکت در این رویداد رایگان است.